présentation à Likeminds sur les médias sociaux en b2b

le 25 février, je représenterai Orange Business Services au séminaire Likeminds 2010 à Exeter (Devon) où je ferai une présentation de notre utilisation des médias sociaux en b2b. Le titre un peu emphatique n’est pas de mon fait, je ne sais pas si notre réalisation est « extraordinaire », mais en tout cas, le texte introduction de Scott Gould ci-dessous nous récompense d’un an 1/2 de travail acharné au service de notre marque et surtout de notre écosystème. Voici, en Anglais, le texte des organisateurs de Likeminds :

Keynote: ‘Social Media and B2B: How to Build Outstanding Advocacy’

I love what Yann and his team have done at Orange Business Services. It is a fantastic example of how you can use social media to solve a problem and generate ROI in a B2B environment. It shows how social media is game changing because it allows you to do something that logistically would never have been possible before.

What I like even more about what Yann has done is that he has done it in a way that any business (large or small) could do it. He may not like my Blue Peter analogy, but its like he’s set up a social media cottage industry in the midst of the corporate world where digital sticky back plastic and virtual washing up liquid bottles are employed to build the equivalent of ‘e-advent crowns and electronic desk tidies.’

Here’s one I made earlier

There is one particular story he tells about how his team initially used Windows Media to create and publish heavily produced and edited videos before realising it was blocked by firewalls so none of his corporate clients could see it anyway. They scrapped that and started shooting ‘ one take only’ in house videos with little or no editing on YouTube – and hey presto – thousands of views!

As an open source advocate, this is something that really excites me! I think it gets to the core of what makes social media great. It is just so honest.

read on at http://www.organicarelikeminds.co.uk/social-media/Social-Media-and-B2B-How-to-Build-Outstanding-Advocacy.html

Add to FacebookAdd to DiggAdd to Del.icio.usAdd to StumbleuponAdd to RedditAdd to BlinklistAdd to TwitterAdd to TechnoratiAdd to Yahoo BuzzAdd to Newsvine

présentation à Likeminds sur les médias sociaux en b2b was last modified: février 24th, 2010 by Yann Gourvennec
Yann Gourvennec
suivez moi !

Yann Gourvennec

PDG & fondateur chez Visionary Marketing
Yann Gourvennec a créé le site visionarymarketing.com en 1996. Il est intervenant et auteur de 4 ouvrages édités chez Kawa. En 2014 il est devenu entrepreneur, en créant son agence de marketing digital Visionary Marketing, en association avec Effiliation. Il est directeur de programme du Mastère Spécialisé Digital Business Strategy de Grenoble Ecole de Management depuis 2015
Yann Gourvennec
suivez moi !

Votre avis nous intéresse :